- Du har altså et betænkeligt menneskesyn.
Der fik jeg den. Et betænkeligt menneskesyn, lød dommen fra en i den perifere familie. Jeg havde nævnt, at jeg ikke syntes, det var i orden, når småpiger på syv-otte år møder op i skolen iført en mellemting mellem et tørklæde og et slør.
Sløret er et signal om, at her er en ærbar muslimsk kvinde, som det er forbudt at have sex med, med mindre man er gift med hende, og jeg synes, det er et underligt signal, som småpiger sender. For hvem kunne dog finde på at have sex med et barn?
Jeg har tænkt meget på episoden, for jeg synes ikke, at mit menneskesyn fejler noget. Jeg er venlig overfor mine omgivelser, og de, der er tæt på mig, kan regne med mig, hvis der er behov for det. Jeg vil også gerne hjælpe syge, gamle, ensomme og andre svage.
Den med menneskesynet var ikke en enlig svale, for siden da er jeg ofte stødt på det i debatmiljøet. Når fakta bliver for ubekvemme for dem med solskin i blik og roser på kind, så slynges den med menneskesynet ud.
Hvis det ikke er menneskesynet, der pudses af, så kan man være sikker på, at en eller anden, vil afspore en debat ved at påstå, at den indre svinehund glammer.
I flere omgange har jeg fortalt historien om den unge pige, hvis forældre blev født i et land langt herfra. Selv er hun født og opvokset her i landet, og om hun kan kaldes flersproget må bero på et skøn.
Hendes modersmål er dansk, men hun har selvfølgelig lært at begå sig på engelsk, og hun kan vistnok også spørge om vej på fransk. Forældrenes modersmål har hun aldrig lært, men hun kan efter sigende sige ”goddag bedstemor, hvordan har du det?” på det sprog, der tales i familiens oprindelsesland.
Hun og hendes brødre indledte deres skolegang på en københavnsk forstadsskole, og da de alle tre var nogle nysgerrige og lærevillige småunger, var det lykken for dem at blive skolebørn. Hvis altså bare, de ikke blev mobbet nådesløst.
De blev ikke mobbet af de etnisk danske børn, men de blev mobbet af de muslimske. Deres mor var nemlig en luder, for hun gik klædt som en dansker, og hun gik på arbejde, hun var observeret indtage et glas rødvin til en personalefest, børnene blev ikke bedt fri fra skole for at holde ramadanfest, for familien fejrede ikke de muslimske helligdage, børnene gik heller ikke i koranskole eller havde forbud mod at komme i nærheden af svinekød.
Når jeg har fortalt den historie, har det ikke skortet på reaktioner. Hvad bilder jeg mig ind at fortælle historier, der indicerer, at muslimske børn mobbes af andre muslimske børn for ikke at være muslimske nok. Et betænkeligt menneskesyn er, hvad jeg må have.
Løgner, bedrager, fremmedfjendsk og muslimhader – selvfølgelig med et betænkeligt menneskesyn – fik jeg smidt i hovedet, da jeg i forskellige offentlige fora fortalte historien om den samme unge pige, der nu er blevet en smuk ung pige med store drømme om fremtiden.
Ligesom andre unge vil hun også gerne på café og diskotek, når lejlighed byder sig, og da hun er en ansvarlig og pligtopfyldende ung pige, kan hun gå i byen, når hun har lyst. Det er bare ikke så let for hende, for hun passes ofte op i det københavnske natteliv af unge mænd med mullah-ambitioner.
Hun skubbes til, spyttes på, trues med knytnæver eller trænges op i en krog, hvor hun får besked på at klæde sig muslimsk og ikke rende rundt på offentlige steder uden ledsagelse af en far eller bror. Hun trues med bank eller med at blive vansiret, hvis hun ikke makker ret. Og så informeres hun om, hvad straffen er for hor. Oven i svadaen hvæses der, at hun er en beskidt luder – sommetider nøjes hun ikke med at blive benævnt beskidt luder men oven i købet en beskidt danskerluder, når hun følges med sin etnisk danske kæreste.
Denne unge pige, som er opdraget til at være en dansk pige med alle de fordele, som det giver, kan ikke få lov til at være en ganske almindelig dansk pige. Hun er en af de meget få, hvis familie bakker hende op i de valg, hun træffer, og hendes kæreste er der blevet taget varmt imod i familien.
Jeg tænker tit på, i hvilke miljøer enigheden om, at det er udtryk for et betænkeligt menneskesyn, når man fortæller disse historier, udklækkes. Det perifere familiemedlem er pædagog. Det er meget muligt, at hun ikke har oplevet noget pres fra en invasiv ideologi.
Kommentarer
Betændt
10. January 2011 - Heinz Behncke
Det 'ubetænkelige' menneskesyn tør ikke tænke tanker som refererer til realiteten. Den refererer kun til sin egen forfængelige selvforståelse der opfattes som tolerant. Den imødekommer behovet for den karriere som ikke tolererer selvstændige synspunkter. Der tales kun om rettigheder, ikke om hvad det rette er. Pigernes 'ret til tørklæde' svarer til børns ret til at blive slået af forældrene, kvinders ret til tørklædet til deres ret til at underkaste sig manden.
Tolerance - hvilken vej ?
10. January 2011 - Jette Panse
Der er netop offentliggjort en undersøgelse om, at danskerne er blevet mere tolerante overfor folk af anden etnisk herkomst. Det kunne være interessant at få undersøgt, om denne gruppe også er blevet mere tolerante overfor os indfødte. Hvorfor er det altid vores tolerance, der skal testes ?
Menneskesyn
10. January 2011 - Nis Weihrauch
Kære Helle, fat mod! Det går fremad! For 10 år siden ville du blive kaldt "racist", "fascist" "nazist" eller lign. Nu taler de bare om dit "menneskesyn". Så det går fremad. Om 10 år til siger de, at du egentlig var meget fornuftig:)) Med dansk hilsen fra Nis Weihrauch
Skam jer danskere!
10. January 2011 - Axel Artke
At muslimske piger, der ikke klæder og opfører sig efter de efter fundamentalistiske forskrifter, udsættes for grovheder og chikane fra muslimske mænd, er desværre langt fra nyt. Desværre er det heller ikke ulogisk i og med islams religiøse påbud på den ene side og forbud mod integration på den anden side. Hvad der derimod er mere betænkeligt, er visse danskeres blinde pletter (for nu ikke at kalde deres virkelighedsbenægtelse værre ting...). Det bliver en lang og sejg kamp at få dem til at indse, at vi er blevet påført en kamp om retten til landet, ja til hele Europa. Kampen er kun lige begyndt, men dens forskellige faser og redskaber er velbeskrevne. Det burde hjælpe en smule på deres virkelighedsindsigt, når der med mellemrum forøges attentater på danskere. Regelmæssigt bortforklarer de imidlertid angrebene som udslag af vores dårlige behandling af de stakkels muslimer. Vi har jo da også kun givet dem frit ophold med alt betalt og derudover rig mulighed for uddannelse og karriere. Så selvfølgelig burde vi skamme os. Vi har jo ikke spurgt, om de gerne ville have alt dette, eller om de hellere ville forblive i deres religiøse formørkelse.
Efterlysning
10. January 2011 - Axel Artke
Hvorfor udbeder I jer kommentarer, hvis de ikke bringes?
Mobning
10. January 2011 - Heinz Behncke
Mig bekendt var forbuddet af tørklæder i franske skoler netop begrundet i 'rettroende' muslimske pigers grove mobning af piger med samme baggrund, dog uden at have den rette tro. Men mobningen har ingen interesse, derimod var forbuddet 'gefundenes Fressen' for den rettroende politiske korrekthed.
Magisk tænkning
10. January 2011 - Jens Christian
Debatten i Danmark er desværre præget af magisk tænkning. Mange tror at man skaber det man sætter til debat. Når Helle Baldersbæk angribes på sit menneskesyn, så skyldes det hendes beskrivelse af en ubekvem virkelighed. Hvis hun holdt sin mund, så havde vi ikke problemet, synes at være den uudtalte visdom. Desværre er der efterhånden meget der tyder på at vi har et problem, og det skal vi naturligvis sætte til debat. For ikke at blive beskyldt for selv at skabe problemerne, ville det være oplagt at få undersøgt tolerancen blandt indvandrerne som Jette Panse foreslår
had, vold, blod og terror!
10. January 2011 - Allan Hansen
TROEN DER BLEV UDBREDT MED VOLD. Islam eller døden. Islam trækker det dybeste, bredeste og længste blodspor ned igennem mennesket historie. Guds kærlighed er ukendt for muhamedaneren. Koranen prædiker had og forbandelse mod og over alle, især jøder og kristne, der ikke vil bekende sig til islam. Da Muhammed så, at jøder og kristne ikke omvendte sig til islam, indpodede han hadets gift, der gennem mange hundrede år ikke har mistet virkning. Med Muhammed har islam degraderet den rigtige gammel testamentlige lære om guds enhed på en forkert og umenneskelige måde. Allah er for muhamedanerne en sjælløs, ubevægelig og ubarmhjertig gud. En sådan gud tåler kun sit eget billede. Denne gud fordrer underkastelse og tilbedelse af alle skabninger. Han er den fuldkomne egoisme, en grusom kærlighedsløs tyran, der kun fordrer. Det lugter lidt af satan. Den sorte sten, allah, var længe før Muhammeds tid én af de 365 afguder i Kaabaen, islams hovedhelligdom. Denne ene afgud havde fortrængt de øvrige 364, men han blev ved med at være en afgud, der blev tilbedt i Kaabaen. Muhammed forjagede de 364 gudebilleder. Hans sten gud”allah, var den eneste gud. Ved en hedensk offerfest i Mekka trådte Muhammed frem for folkemængden, pegede på Kaabaen og råbte: La alla illa allahu (Der er ingen allah, uden at allah er ham) Allah var den øverste af de dæmoner, der blev dyrket i Kaabaen. Denne udtalelse af Muhammed blev senere ændret til La illahilla Allah (der er ingen gud uden Allah), der er islams trosbekendelse. Kaabaen var islams første helligdom. Den egentlige kerne i islam ligger i denne binding til allah, den øverste dæmon. De mennesker, der giver sig hen til denne ånd, bliver bundne af Satan. Muhamedanerne må ikke have forbindelse med hverken jøder eller kristne. ”Hvis en muslim dræber en ikke muslim, kan han ikke idømmes dødsstraf, for hans udviklingsstadige er højere end den dræbtes” Sultan Hussein Tabandeh. 1980. ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, -o- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Det skrev islam eksperten Marius Baar i slutningen af halvfjerdserne, men den var der vist ikke mange der fik læst? Og ikke mange forstod, hvad det egentlig var, manden talte om. Vesten må vælge – Marius Baar- på dansk 1980. ”O I troende, hav ingen forbindelse med jøden eller kristne, lad dem forene sig med hinanden. Den, der betragter dem som ven, bliver som de. Allah er ikke de vildfarnes føre”. ( Koran 4, 56) ”O I troende gør ikke jøderne eller de kristne til jeres venner! Dræb afgudsdyrkerne, hvor I finder dem, gør dem til fanger, belejr dem, angrib dem i baghold. Træffer I vantro, så hug hovedet af dem, indtil I har anrettet et stort blodbad blandt dem”. Her ser vi koranens indre svinehund stikke sit hæslige og sataniske fjæs frem. Forfatteren har arbejdet som missionær blandt muhamedaner i Tchad i 25 år. Gennem sammenlignende studier af Koranen og de bibelske profetier i Det Gamle og Det Nye Testamente kommer han til forbløffende, men indlysende udsagn. Kendsgerning efter kendsgerning gør han det klart for læserne, at de bibelske profetier i dag er historie. Uhyggeligt og med en fart, der tager pusten fra os, udbreder islams magt sig for at lægge løkken om halsen på alle anderledestroende. “Ingen vantro er så primitiv og fyldt med løgn, som islam,, Citat: Ex muslim Mohammad Asghar. Læs hans bog - Muhammad and His Quran:Blood and lies at the root of islam. Her http://www.islam-watch.org
Nørrebro fatwa.
10. January 2011 - Allan Hansen
Tillad mig et at omtale Nørrebro fatwaen. Tariqah Jihad, udsnit af dansk fatwa for oprettelse af autonome områder. “Det er vigtigt, at vi får vores eget område i Danmark, hvor muslimerne kan leve, som den hellige Koran bestemmer. Det er vores menneskeret at få vort eget område, hvor vi kan leve uden druk, narko, nøgne danske piger, pølsebod, dårlige bodegaer og alle mulige andre danske ting. Vi er mange muslimer på Nørrebro. Derfor skal vi gøre Nørrebro til en islamisk bydel kun for os muslimer, hvor vi kan have vores kvinder i fred, hvor kvinder kan gå tildækkede, som den hellige Koran bestemmer, hvor der er rent og hvor befolkningen er ren. Vi skal have mange islamiske skoler, hvor piger og drenge kan gå hver for sig. Gymnastik og lejerskole, billedkunst af mennesker, biologi og andet dårligt skal forbydes. Islam er stor og skal herske i verden, som den hellige Koran siger. Husk, selv Tyrkiet, som i dag er 99% muslimsk, var engang kristen og uren. Men de kristne og danskerne har ingen kraft, tro eller fait derfor er de svage og vi er stærke. Muhammed Gelle sagde for nogen tid siden, at vi muslimer gerne vil rejse hjem til vores egen kultur, hvis vi fik 100.000 kr. Men han tager fejl. Det har taget os 1400 år at komme til Danmark, og vi rejser aldrig hjem, for vi må ikke svigte islams mål , khalifa. Islam er den største og hurtigst voksende religion. Enhver, som ikke arbejder for khalifa, er vores fjender;,,,. Denne oplysning stammer fra Rolf Slot-Henriksen´s bog: Erobring og besættelse. Lad mig slutte med et indslag fra Wafa Sultan´s nye bog A God who hates, som er oversat af Hans Erling Jensen. SE: www.eticha.dk Prelude Islam er totalitær i en sådan grad, at det er meget svært at fatte for udenforstående. Kritikere sammenligner ofte islam med andre totalitære ideologier som nazismen og kommunismen, hvilket på mange måder kan give en god fornemmelse af, hvad det drejer sig om. Men islam er endnu mere totalitær end disse politiske monstre. Hverken nazisterne eller kommunisterne forbød vin og øl, al billedkunst, alle skulpturer eller al musik. Jeg kan måske komme i tanke om andre trosretninger og grupper, som begrænser brugen af alkohol, men jeg kan ikke komme på nogen anden religiøs tro på denne planet, som har forbudt vin, billedkunst og de fleste former for musik på samme tid. Islam er unik i denne henseende. Jeg har udviklet en ølhypotese om civilisation. Den fastslår, at ethvert samfund, der ikke nyder øl og vin, kan heller ikke producere god videnskab. Jeg siger dette 80% som en joke og 20% alvorligt. Før islam indtog Mellemøsten, producerede man flere videnskabelige fremskridt og det på et tidspunkt, hvor de gamle civilisationer var storforbrugere af øl og vin. Efter Islam har Mellemøsten ikke bidraget med den store forskerskare, og under de sidste mange år er tallet faldet til næsten nul. Den gode periode falder sammen med den periode, hvor der stadig var betydelige ikke-muslimske samfund og i forlængelse heraf eksisterede en betydelig produktion af vin i dette område. Den middelalderlige persiske videnskabsmand Omar Khayyam var en god matematiker, men en dårlig muslim, der elskede vin. De ottomanske tyrkere jagede stort set alt, hvad der var tilbage af vinkultur, væk fra denne region. I øvrigt har tyrkerne heller ikke bidraget med meget til videnskaben. Den ene mulige indvending jeg kan se at forbruget af øl og vin er, at nogle mænd bliver alkoholikere, der fortsætter med at slå deres koner, og nogle kvinder slår deres børn, når de drikker. Det er desværre sandt i visse tilfælde og udgør selvfølgelig et problem, som ikke bør ignoreres. Men eftersom islamiske samfund har en ekstrem høj grad af børnemishandling, vold i hjemmet og generel vold af enhver art, er det vanskeligt at finde gode argumenter for afholdenhed i disse samfund. Koranen 4:34 siger meget klart, at mænd får lov til at slå deres kvinder. De behøver ikke at drikke sig fulde først. ”En Gud som hader” er let at læse, men samtidig dybt foruroligende og spækket med eksempler fra hverdagen på, hvordan islamiske doktriner ødelægger livet for millioner af mennesker. Wafa Sultan’s bog giver os en ubehagelig indsigt i en kultur som ødelægger sine medlemmer. Den tegner et portræt af et samfund, hvor kvinder mishandles dagligt og knapt opfattes som menneskelige og derfor projekterer deres egne traumer på deres sønner, døtre og svigerdøtre. Dermed skabes en endeløs cyklus af psykisk og fysisk udnyttelse og fornedrelse. Det er meget svært at se, hvordan denne onde cirkel kan brydes uden at forkaste islam totalt. Wafa Sultan er psykolog og Ex muslim hun bor i dag på en hemmelig adresse i USA. "Al frihed begynder med religions kritik,, Citat af Ludwig Feuerbach (1804-72) tysk filosof. Kilde materiale. 1).Vesten må vælge. Marius Baar. 1980. 2). I krigens hus. Helle Merete Brix, Torben Hansen og Lars Hedegaard.2003. 3). Storm over Europa. Islam-fred eller trussel. Lone Nørgaard og Tabita Wulff. 2006. 4). Jeg anklager. Ayaan Hirsi Ali. 2005. 5). Muslimske ekstremistbevægelser i Danmark. Rolf Slot-Henriksen. 2004.* 6). Problemet med ISLAM. Irshad Manji. 2004. Et udvidet kursus. 7). Derfor er jeg ikke muslim. 2004. af den pakistansk filosof og ex muslim Ibn Warraq. 8). Troens Fallit, religion, terror og fornuftens fremtid.2007. af den amerikanske filosof Sam Harris. 9). Vejen til Damaskus. Kim Møller. 2008. 10) Mod mørket. Helle Merete Brix. 2008. 11). Islamister og naivister - et anklageskrift. Karen Jespersen og Ralf Pittelkow.2006. 12) 1400 års krigen. af Hedegaard & camre. 2009. 13) The myte of islamic tolerance - how islamic law treats non-mulims. Edited by Robert Spencer 2005. 14) The truth about Muhammad - founder of the World´s most intolerant Religiom. Robert Spencer 2006. 15) While Europe sleept - How radical islam is destroying the West from within. Bruce Bawer.2006. 16) Religion of Peace? - islam´s war against the world. Gregory M. Davis.2006. 17) Islam and the West. Bernard Lewis.1993. 18) Why we want to KILL YOU. Ex muslim Walid Shoebat.2007. 19) A God who hates. Ex muslim Wafa Sultan. 2009. 20) Al-Hijra. Ex muslim Sam Solomon. 2009. 21) Al-Qaeda - The true story of radical islam. Jason Burke. 2004. 22). Islam and the West. Bernard Lewis.1993. 23). The Crisis of islam - Holy war and Unholy Terror. Bernard Lewis. 2003. 24). Islamic Jihad. By Ex muslim M. A. Khan 2009. ( Bogen kan købes her www.islam-watche-.org 25). Muhammad and his Quran: Blood and Lies at the Root of islam. 2010. By Ex muslim Mohammad Asghar. ( Bogen kan læses her www.islam-watche.org * Rolf Slot-Henriksen er den dansker, som har skrevet flest fagbøger om islam.
Hold ud
10. January 2011 - Daan Molenaar
kære Helle, hold ud. Det kommer til at gå bedre.
Hvad nu
11. January 2011 - Ida Norrild
...hvis muslimske mænd og deres sønner pludselig ikke kunne ikke kunne nære sig fra, at rejse hjem eller bare forduftede - efterladende ''deres'' hunkønsvæsner i alle aldre? Islam er en mandsreligion, som frie normale kvinder vil gøre meget for at undgå. Hvor længe vil det mon tage de ''efterladte'' piger og kvinder, at blive X-muslimer?
Så ville
11. January 2011 - Vivi Andersen
mange af os - hvis blot de ville opgive tidspunktet for deres afrejser - stille op og vinke farvel. Og kom endelig ikke igen, tak! I grunden fatter jeg ikke hvad de vil her i Europa og det øvrige Vesten.... medmindre det er JIHAD de er på!
Onde mennesker synger ikke.
11. January 2011 - Kenneth Hansen
Jeg er ikke racist. Jeg er realist. Islam har i 1.400 år slagtet, myrdet, dræbt, voldtaget, nedbrændt og plyndret overalt, hvor ideologien vandt frem. Det er et Faktum. Det er sandt og kan ikke modsiges med sandhedsudsagn. Alle, der har øjne i hovedet og som lejlighedsvis ser fjernsyn, læser avis, hører radio eller snakker med folk i byen ved, at Islam og muhamedanere er et kæmpe problem i vesten. Der går ikke een dag, en halv dag eller blot nogle øjeblikke, uden muhamedanere er i voldshandling mod vantro i vesten. Det er eviggyldig sandhed, at Islam ikke accepterer regler, skikke eller andre normer som er vedtaget af vantro. Islam kan ikke befinde sig udenfor et muslimsk land, uden at være i krig med det land. Islam befinder sig dermed i krigens hus. Der findes kun to huse: Islams hus eller krigens hus. Længere er den ikke. Der kan kun komme andre boller på suppen, såfremt Islam bliver klassificeret som det, Islam er: En totalitær ideologi. Det er absolut ikke nogen religion, og skal slet ikke “beskyttes” som en religion. Det er lige så vanvittigt, som at Jonni Hansen fra Greve blev udråbt til Imam og Nazismen blev erklæret en religion. For ca. 1.400 år siden, levede der en araber i Egypten, som fik held til, at intimidere sine modstandere gennem overfald og drab. Han hævdede at han modtog ordrer fra gud. Han havde selvfølgelig hørt om både Jødedom (Moseloven) og Kristendom (Jesus Kristus) og digtede sin egen version. Det blev til Islam og hans gud, hed Allah. Han levede i sus og dus, plyndrede og overfaldt alt og alle, der stillede sig kritisk overfor hans profeti og hjernevask ved krumsablens hjælp. Han var yderligere pædofil, ihvertfald efter nutidens standard, da en af hans mange koner var 9 år. Altså, der er tale om et morderiske uhyre med pædofile tendenser. Det er vist ikke den slags mennesker, som vi følger og efterlever i dagens Danmark. Alle tilvandrer til vesten og især til Danmark skal være hjertelig velkommen, hvis der er brug for dem. Der skal være konkret og åbenlyst behov for enhver fremmed, der tropper op ved landets grænse og gerne vil ind i samfundet. Det er såre simpelt. Har samfundet brug for personen ved porten, der beder om at komme ind, så åbnes porten og alle er glade. Er det modsatte tilfældet, altså samfundet har ikke brug for personen, så lukkes porten, prøv et andet sted. Asyl er en anden historie.
Om at filosoferer med hammeren
11. January 2011 - Allan Hansen
.: Citat af André Glücksmann (kendt fransk filosof og venstreintellektuel skribent) ” Islam er den latterligste af alle religioner - men også langt den farligst"
Frihedens pris.
11. January 2011 - Allan Hansen
<<< Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
Ingen problemer her
11. January 2011 - William Jansen
Jeg bruger både min blog, min Facebook-proifl og min Twitter-konto til fra tid til anden at komme med kritik af Islam, og offentliggøre min egen Muhammed-tegning i respons til de seneste terror-angreb. Det har ikke haft en eneste negativ social konsekvens på trods af at mine kollegaer, mine overordnede, mine venner og familie af den vej er blevet bekendt med mine synspunkter. Det undrer mig at mig og Helle Baldersbæk har to så forskellige oplevelser.
En anden virkelighed
12. January 2011 - Hara Dvinge
Jeg bruger bla min Facebook-profil til at vise hvordan islam udmynter sig i praksis, konkret via eksempler fra min dagligdag som arbejdstager i en dansk folkeskole med 99 pct. muslimsk elevgrundlag. Dét kunne fx være omtale af hvad der sker, hvis man opponerer mod forældre der sulter børnene under ramadanen; hvis man tegner religiøse symboler på tavlen; hvis man påtaler ekstremistiske kolleger skjulte agenda. Dét er dog ganske uhørt og har "naturligvis" konsekvenser i form af udfrysning, kollegers bagtalelser samt ledelsesmæssige påtaler/advarsler. Ligesom det i det offentlige rum resulterer i hadske angreb fra "du minder om Hitler" til konkrete trusler om vold og det der er værre! Så jeg kan sagtens følge Helle Baldersbæk, når hun giver udtryk for, det har negative konsekvenser at forholde sig reflekterende til islam.
Jeg tror også at William......
17. January 2011 - Jan S Schiermacher
Bare har været heldig, for jeg kan også sagtens genkende Helles oplevelser, eller også er kritikken harmløs, for foruden jeg selv, kender jeg en hel del mennesker der på forskellige måder er truet, intimideret, (ja endda et par der var ude for voldelige reaktioner kig tx på Uriasposten og Kim Møllers oplevelser, også selv om det mest er den voldsparate venstrefløj der står bag angrebne)og eller udhængt som nazister og racister, og det skorter jo ikke på div mordforsøg på bla Hedegaard og Lars Wilks mfl , og om det er muslimer alene eller via deres støtter på den yderste venstrefløj er i bund og grund hip som hap, volden er nok lige farlige, og de løgnagtige påstande bliver hverken mere eller mindre usande. Og specielt frasen om det ringe menneskesyn er da snart mainstream blandt Islam kritikere, personlig har jeg da selv modtaget en del varianter over det tema.
Der mangler en bog
17. January 2011 - merete
Allan, du nævner en masse bøger, hvor man kan læse om Islam - men jeg synes Brigitte Gabriels bog "because they hate" mangler - Det er en historie om hvordan lille Libanon blev 87% muslimsk på bare 50 år - et land, der før var 87% kristent og med et veluddannet folk. Hvad er det nu? Et typisk eksempel på, hvad der sker, når ""de" bliver mange nok", som Imam Pedersen har udtalt!