Johnny L.
Jeg kan se, at alle mine hidtidige anstrengelser har været som "spildte Guds ord på Balle-Lars".
Sidst forsynede jeg dig med to krystalklare Koran-citater om islams morderiske jihad-institution (hvis du er interesseret, forsyner jeg dig gerne med flere).
Sammen med Charles Nielsen har jeg gjort opmærksom på nogle paragraffer i Grundloven, som forbyder foreninger, der søger at opnå deres mål ved vold (§78) eller foretager sig ting, der strider mod sædeligheden eller den offentlige orden (§67)
Vi har præsenteret det for dig sort på hvidt, så det skulle være indlysende, at der her er tale om et enten-eller: Hvis ikke Grundloven afskaffer islam i dag, så vil islam afskaffe Grundloven i morgen.
Og hvad har din reaktion været? Ingenting. Du lader som om du ikke har set det og skyder straks fokus over på noget andet.
Så for at det ikke skal være for behageligt for dig at vælge virkelighedsflugtens vej, kommer her endnu et par citater, denne gang fra sunni-islams kanoniske hadith-samlinger:
Den første viser islams giftige antisemitisme:
"Abu Huraira rapporterede, at Allahs Budbringer (må fred være med ham) sagde:
'Dommedag skal ikke komme, før muslimerne bekæmper jøderne og dræber dem, så at jøderne gemmer sig bag træer og sten, og træerne og stenene vil sige: "O muslim, O Allahs tjener, der er en jøde bag mig, kom og dræb ham," med undtagelse af gharqad-træet, for det er jødernes træ.'” (Sahih Muslim, Bog 041, Nummer 6985)
Den anden er om islams uomgængelige jihad-institution:
"Abu Huraira fortalte at Allahs Apostel (Muhammed) sagde:
'Jeg er blevet befalet at bekæmpe folk, indtil de siger: "Ingen har ret til at blive tilbedt undtagen Allah."'" (Sahih Bukhari, Bind 9, Bog 84, Nummer 59.)
I disse to hadither, som er taget fra sunni-islams to mest autoritative hadith-samlinger (Sahih Bukhari og Sahih Muslim) er det islams profet Muhammed selv, der taler. Han opfattes som Allahs udvalgte mønster på dyd og hans ord og handlinger er tvingende.
Kan man på den baggrund undre sig over, at imam Abu Bilal prædiker som han gør? Kan man på den baggrund nægte, at islam er i strid med grundloven?
Dette er virkelighedens islam Johnny L. Men du snakker uden om.
Dit første trick er at konstruere en voldsdefinition, der er så bred, at man stort set ikke kan kokke med ørerne uden at komme til at øve vold mod nogen. Den bruger du så til at anklage TFS for at udøve vold mod "foreningen" islam og mod en følsom imam, der blot gør sit arbejde. Med andre ord: TFS er ikke et hak bedre end islam og imamen og har derfor ingen moralsk ret til at politianmelde dem. TFS burde selv politianmeldes.
Her er, hvordan du bærer dig ad. Du skriver:
"Her er den gængse definition på vold (fra SISO):
'Vold er en handling eller trussel, der – uanset formålet – er egnet til eller skader en anden persons integritet, eller som skræmmer, smerter eller skader personen – uanset om personen er et barn eller en voksen.'"
Hvorfor i alverden henter du din voldsdefinition fra sådan noget som SISO (Videnscentret for Sociale Indsatser ved Vold og Seksuelle Overgreb mod børn), der på sin hjemmeside præsenterer sig som "organisatorisk forankret i Børn og Ungeenheden i Socialstyrelsen". Man må forvente, at SISO's voldsdefinition er en ren intern operationel definition, som SISO har brug for til at udføre sit særlige arbejde.
Men når du nu alligevel gør det, bliver du nødt til at tage hele SISO's definition med, og det gør du ikke. Det afsnit, du citerer, slutter med følgende sætning, som du har udeladt: "Handlingen overskrider samfundets love og normer." Din autoritet SISO mener altså, at det hører med til begrebet vold, at handlingen skal være i strid med samfundets love og normer.
Denne lille udeladelse giver dig (efter egen opfattelse) rygdækning til at komme med absurde påstande som: "Lad mig først påpege at en forening der prøver at forbyde en anden forening for opfordring til vold, ved at politianmelde dets repræsentant, faktisk selv gør sig skyldig i vold", og "Jeg går ud fra at jeres formål er at skræmme eller skade imam'en. Altså vold. ("Øje for øje.."?)."
Men ifølge SISO's definition, som vi holder os til her, fordi du bruger den som autoritet, kan TFS's handling ikke være voldelig, fordi den jo følger "samfundets love og normer". Konklusion: Din argumentation er lusket propaganda.
2. propagandatrick: Du udglatter forskellene mellem religionerne for at få islam til at "glide ned" sammen med verdens hæderlige religioner.
Du skriver: "Dernæst er jeg nødt til at sige, som jeg vist indledte med, at når man bevidst omtaler gud som 'Allah' for at understrege en ikke-eksisterende forskel mellem 'dem og os' (altså mellem muslimer og jer ortodokse kristne som jeg går ud fra at I er i TFS), så er det særdeles uværdigt ..."
Du mener altså, at det er uværdigt for ikke-muslimer at omtale islams gud som Allah for at understrege forskellen mellem "dem og os", hvilket jo lugter af racisme og fremmedhad. Du nævner ikke, at man kan have andre og gode grunde til at opretholde en klar skelnen mellem Gud og Allah, en undladelse, som jeg opfatter som endnu et propagandatrick. Underforstået: Kun onde racister kan ønske at opretholde en skelnen mellem Gud og Allah.
Først lidt om din påståede "ikke-eksisterende" forskel mellem "dem og os": Der er forskel på min familie og min nabos familie. Der er forskel på jyder og københavnere. Der er forskel på danskere og svenskere. Der er forskel på europæere og kinesere. Der er forskel på jøder og hinduer. Dens slags plejer multikulturalister at tiljuble som "mangfoldighed". Men pludselig vil du have, at der ikke skal være forskel på muslimer og kristne. Men pas på: Ved at kalde forskellene for "ikke-eksisterende" bringer du dig i fare for at blive udstødt af det gode politisk korrekte selskab, som jo i teorien elsker mangfoldighed.
I 1970'erne gik jeg på et tidspunkt rundt og øvede mig i at sige "islam" og "muslim" på de rigtige steder. Dengang ændrede vi af høflighed vort danske sprog på de muslimske gæsters forlangende, for at de ikke skulle føle sig krænkede af deres danske værter, selvom disse aldrig havde ment noget ondt med ordene "muhammedaner" og "muhammedanisme". Ordene var helt nye for mig og det var svært ikke at blande dem sammen, men til sidst lærte jeg det. Måske er det på tide, at du også lærer det: Islam er en religion og en muslim er et menneske.
For mig personligt er det en vederstyggelighed at kalde islams gud for Gud eller den kristne gud for Allah. Den gud, der udtrykker sig gennem Jesus Kristus er radikalt forskellig fra den gud, der udtrykker sig gennem Koranen. De er hinandens absolutte modsætninger. At sætte Gud lig med Allah svarer til at sætte sandhed lig med løgn eller kærlighed lig med had. Og dette er en ren religiøs skelnen, som intet har at gøre med de kristne eller muslimske mennesker.
Hvis vi sætter Gud lig med Allah ender vi som Allahs slaver i et evigt "mørke midt på dagen" (prøv f.eks. at læse C. S. Lewis' Det sidste slag). Men det er åbenbart der, du vil have os hen, Johnny L. Hvad skal ellers al din propaganda gøre godt for?
3. propagandatrick: Du slynger om dig med usande påstande i håbet om, at din debatmodstander i sandhedens og anstændighedens navn vil bruge al deres energi på at modbevise dem. Og det er ikke noget problem for dig, hvis de skulle blive modbevist. I så fald kommer du bare med nye usande påstande, der afleder opmærksomheden fra de første. Det er ganske let og kræver ikke megen energi. Sandhed spiller ingen rolle her. Det er ren propaganda.
Det er for meget her at lave en liste over alle dine usande eller løse påstande. I min sidste kommentar nævnte jeg nogle af dem. Til det svarer du:
"Det du kalder 'løse påstande' er stenhårde fakta og det er helt typisk at bruge den slags 'argumenter' når man ikke kan komme på noget faktuelt selv. Men det tror jeg at du ved."
Hvis dine løse påstande er stenhårde fakta, burde det være en smal sag for dig at dokumentere dem. Så det vil jeg bede dig om at gøre.
Og videre: "Hvis ikke du kender til den voldsomme retorik der forkyndes i kristne sekter i Danmark, så er det faktisk ret nemt at opleve. Slå dem selv op og tag ud og lyt med."
Hvis det er så let, så hjælp mig venligst med at finde dem.
4. propagandatrick: Du sammenblander det væsentlige med det ikke-væsentlige. En lille illustration vil vise, hvor jeg vil hen: Vi ved, at der findes psykopater spredt ud over hele verden. Sæt nu, at en af disse psykopater skaber sin helt egen religion, der ender med at blive verdensomspændende. Denne religion vil have alle stifterens psykopatiske træk som dele af sin natur. Når så denne religions kritikere påpeger dens psykopatiske træk, så mener dens tilhængere at de kan forsvare den med, at der også findes psykopater i de normale (ikke-psykopatiske) verdensreligioner. Selve eksistensen af psykopater i normale verdensreligioner er for dem et bevis på, at deres egen religion ikke er mere psykopatisk end de andre.
Nogle mennesker kan eller vil ikke trække denne skelnen mellem væsentligt og ikke-væsentligt, og jeg er bange for, at du, Johnny L., er en af dem. Som en slags svar på mit spørgsmål: "Har hinduismen, buddhismen, jainismen, zoroastrismen, taoismen, jødedommen, kristendommen osv. en guddommeligt indstiftet jihad-institution, som forpligter de forskellige trossamfund til at "dræbe og selv blive dræbt" for deres guds skyld?", svarer du:
"Jødedommen gider jeg ikke kommentere, da det er velkendt og ofte fremsat her på jeres sider. Radikal hinduisme taler for sig selv - bloddryppende så det basker. Buddismen knap så voldsom og Zarathustras tilhængere, hvis der stadig findes nogle, er dejligt tolerante. Jainisme kender jeg ikke meget til, men der er vist noget med konstant nøgenhed, så en del, både kristne og muslimer, vil nok betegne det som ret voldeligt."
Du glider af på spørgsmålet og dækker over islams iboende voldsnatur ved at pege på, at der også findes vold i andre religioner. Men ikke en eneste af de nævnte religioner har en guddommeligt indstiftet jihad-institution, der forpligter deres respektive trossamfund til at "dræbe og selv blive dræbt" for deres guds sag. Jihad-institutionen med al dens vold er en væsentlig del af islam - en del af islams inderste natur; den er ikke en væsentlig del af de andre religioner, uanset at nogle af deres tilhængere ind imellem kan være voldelige. Dette gør en kæmpe forskel. En skorpion vil altid stikke. Det er dens natur. En tudse kan også stikke hvis den tilfældigvis er blevet viklet ind i noget spidst, men dette er ikke dens natur.
Islam vil altid stikke - den vil altid være farlig. Derfor er den i strid med Grundloven. Derfor bør den forbydes i Danmark.
(Jeg har mere at sige, men stopper her. Dette indlæg er allerede blevet alt for langt.)